Alla inlägg under januari 2011

Av linda - 16 januari 2011 23:33

Vad heter ni? Linda och Viggo
 

Hur träffades ni? På en fest
Bor ni ihop? Om typ två veckor gör vi det
Har ni barn? Världens finaste kille i min mage
Har båda körkort? Nej, men jag är väl närmast..
Kommer du ihåg er första kyss? Haha.. nej..
Vem sa ”jag älskar dig” först? Det minns jag inte, pinsamt nog.
Vem är äldst? Viggo, men sådär ca 16 dagar eller nåt.
Vilka stjärntecken har ni? Vi är födda i oxens tecken båda två.
Vem fyller år först på året? Viggo
Vem är längst? Viggo
Vem sjunger bäst? Ingen av oss sjunger bra.
Håller ni varandra i handen på stan? Jaa
Kände ni varandra innan ni blev ihop? Nej det vill jag inte påstå att vi gjorde första gången vi blev ihop, men nu kände vi varandra utan och innan
Blev du kär vid första ögonkastet? Ja det blev jag minsann!
Har ni någon speciell låt? Nej, vi har en gemensam lista på spotify :)
Har ni några frikort? Nej, verkligen inte
Har ni varit utomlands tillsammans? Ja, Malta, Frankrike och Danmark.
Vilket är ert bästa minne? Måste vart när vi bestämde oss för att behålla lillälsklingen
Vad gör ni en vanlig vardagskväll? Äter mat och kollar film eller nåt
Bodde ni långt ifrån varandra när ni träffades första gången? Nä.
Blir du lätt svartsjuk? Egentligen inte, men under graviditeten har det vart lite jobbigare.
Brukar ni bråka? Inte mer än någon annan.
Ringer eller sms:ar ni mest? Vet inte.
Vilken är hans finaste kroppsdel? He's body is a wonderland
Brukar någon av er prata i sömnen? Viggo ibland, men han snarkar massa..........


  

Av linda - 16 januari 2011 20:33

Solsidan måste vara den bästa svenska serien någonsin. Efterlängtat!

Nu har jag i alla fall kollat på solsidan, själv.. Älskling åkte hem klockan sex. Jag saknar honom redan. Imorgon åker jag hem jag med, efter min körlektion. Vet inte när jag kommer upp igen men antingen torsdag kväll eller söndag kväll. Måste upp och ha två körlektioner till och sedan uppkörningen. Sen flyttar jag hem.

Nu ska jag packa ner mitt rum i lådor och en väska tills jag åker hem!

Längtar tills imorgon kväll när jag är i min älsklings armar igen.  <3

Av linda - 16 januari 2011 20:03

Nu börjar solsidan! :D

Av linda - 14 januari 2011 20:10

 

Jag älskar dig.

Jag längtar efter dig.

Mammas pojke <3

  

Av linda - 14 januari 2011 15:44

Det är galet va mycket kärlek man kan känna för en så liten person som man aldrig ens "träffat". Längtar efter dig, min lilla kille <3

Av linda - 14 januari 2011 14:45
Av linda - 14 januari 2011 13:26

Jag vaknade för ca en timme sedan. Ska snart gå och äta frukost och sedan duscha, efter det ska jag plugga lite. Ska skriva om tourettes syndrom, spännande!

Ikväll kommer älskling. Jag längtar!


Måste börja fotografera mer.. Kanske kommer med en magbild sen, just nu är ju inte min mage så fin längre, haha. Tur att jag har världens finaste lilla kille i magen så jag står ut <3  


Av linda - 14 januari 2011 00:33

Läs denna listan så får ni se vilken "kul" graviditet jag har!!

 

Graviditetsbesvär jag har/haft (V.33)

Halsbränna: JA!! Och jobbig är den..

Ryggbesvär: Ja..
Bäckenbesvär: Jaa.
Muskel och Vadkramp: Ja!
Åderbrock: Nej!
Hemorrojder: Nej!
Hård mage/förstoppning: Ibland
Gasig mage: Haha, alltid!
Nästäppa: Mm..

Urinvägsinfektion: Nej
Känsligt tandkött: Ja, blöder en hel del..
Bättre hy och hår: Bättre hår, absolut! Men absolut inte bättre hy, sämre!
Illamående: Jaa, fram till v.19 eller nåt, och nu har det kommit tillbaka eftersom att jag inte sover så bra..

Ömma bröst: Lite
Viktökning: Mjaa...
Trötthet: Jaa

Upp och ner i humöret: Ja lite grann, blir lättare ledsen nu.
Strimmor på magen: sjukt mycket på låren och några på höfterna. två eller tre på magen - än så länge!!
Putande navel: Nej, eftersom min navel är äckligt djup!
Svullnader: Börjar bli lite svullen jaa..
Yrsel: Ibland
Förhöjd kroppstemperatur/svettningar: Haha, svettas gör jag jätte lätt nu...
Blodbrist/järnbrist: Äter järntabletter
Sammandragningar: Ja
Sömnproblem:
Eh, JAA!!! Sjukt jobbigt.
Blödningar: Nej!
Ökade flytningar: Nää
Trängningar att kissa: Nej
Nytt konstigt matbehov: Nja, räknas coca-cola?


Listan (samma med den igår) är tagen från en fin blogg, ni hittar den här

Ovido - Quiz & Flashcards